21 sept.

Descătușarea sentimentelor

Chiar și o tragedie se poate transforma într-un beneficiu nesperat dacă o privim ca pe o lecție care ne permite să creștem din punct de vedere spiritual. 

Descătușarea mâniei într-o manieră pozitivă 

Toți oamenii se înfurie din când în când. Mânia este o emoție onestă. Dacă nu este manifestată deschis, ea se va manifesta în interiorul corpului, dând naștere unei boli sau a unei afecțiuni. 
La fel, ca și în cazul criticismului, noi ne înfuriem de fiecare dată din cauza acelorași lucruri. Dacă suntem furioși, dar simțim că nu avem dreptul să ne manifestăm deschis furia, noi înghițim în sec și o refulăm în interior, fapt care dă naștere resentimentelor, amărăciunii sau depresiei. De aceea, cel mai bine este să găsim o cale prin care să ne descătușăm mânia, dar într-o manieră care să nu fie distructivă. 

Există mai multe metode prin care ne putem descătușa într-un mod pozitiv mânia. Una din cele mai bune constă în a vorbi deschis cu persoana care ne-a trezit acest sentiment, eliberând astfel aburul interior aflat sub presiune. De exemplu, îi putem spune: „Sunt supărată pe tine pentru că…”. Dacă simțim nevoia să țipăm la cineva, înseamnă că mânia noastră s-a acumulat de foarte mult timp. Există și cazuri în care simțim că nu putem adresa persoanei care ne-a trezit această stare de mânie. În astfel de situații, o metodă foarte utilă constă în a ne adresa ei în fața oglinzii sau în scris.

În acest scop, găsește-ți un loc în care să nu poți fi deranjată de nimeni. Atunci când te uiți în oglindă, privește-te în ochi. Dacă nu poți să faci acest lucru, privește-ți nasul sau gura. Dacă este posibil, imaginează-ți că persoana din fața ta este aceea care te-a înfuriat. Amintește-ți de momentul cu pricina și simte din nou starea de mânie pe care ți-a declanșat-o la vremea respectivă. Spune-i apoi persoanei de ce ești atât de supărată pe ea. Nu te sfii să îți arăți sentimentele reale. Spune-i ceva de genul:

  • Sunt supărată pe tine pentru că……
  • Mă simt rănită pentru că mi-ai făcut…..
  • Mi-e foarte teamă pentru că tu…..

Lasă emoțiile să iasă la suprafață. Dacă simți nevoia să îți manifești fizic mânia, ia o pernă și începe să o lovești. Nu te teme să îți lași mânia să își urmeze cursul natural. Și așa ai ținut-o prea mult timp închisă în tine. Nu mai trebuie să o dublezi și cu un sentiment de rușine sau de vinovăție. 

Reține: toate emoțiile noastre sunt gânduri aflate în acțiune! Ele slujesc unui scop și dacă le eliberezi din mintea și din trupul tău, faci astfel loc pentru alte emoții și pentru alte experiențe, eventual pozitive. 

După ce ți-ai exprimat cât mai deschis mânia împotriva persoanei care te-a supărat, fă tot ce poți pentru a o ierta. Iertarea este un act de eliberare și principalul ei beneficiar ești tu. Dacă nu poți ierta persoana în cauză, exercițiul devine un act negativ și nu va avea efecte vindecătoare asupra ta. Există o diferență între eliberarea de mânie și reaprinderea ei. Poți să-ți spui următoarele: „Gata s-a terminat. Experiența a rămas în trecut. Nu sunt de acord cu acțiunea ta, dar îmi dau seama că ai făcut așa cum ți s-a părut cel mai bine, ținând cont de nivelul de înțelegere și de cunoașterea ta de atunci. Am încheiat cu acest capitol. Te eliberez și mă detașez de tine. Acum ești liber, la fel sunt și eu”.

Există și alte metode pe care le putem folosi pentru a ne elibera de mânie. De exemplu, putem țipa ținându-ne o pernă pe față, putem lovi pernele, patul sau un sac de box. Putem scrie o scrisoare plină de ură, pe care o putem apoi arde. Putem țipa din toți rărunchii în mașină, cu geamurile închise. Putem juca tenis, lovind minge după minge, cu conștiința că ne manifestăm astfel furia interioară. Putem face exerciții fizice, putem înota sau alerga în jurul blocului. Ne putem descrie sentimentele în scris, folosind însă mâna nedominantă; procesul creator este prin excelență o modalitate de eliberare a emoțiilor. 

Poate că ai fost mânioasă toată viața ta. Poate că porți în tine o stare obișnuită de mânie. La cel mai mic declic, tu te enervezi. Tot ce se întâmplă în viața ta te enervează și nu reușești să depășești deloc această stare de spirit. Starea obișnuită de mânie este o copilărie. Ea nu înseamnă altceva decât că tu dorești ca lucrurile să se deruleze întotdeauna așa cum vrei tu. Întreabă-te pentru o clipă:
–    De ce optez eu pentru a fi tot timpul mânioasă?
–    Cum procedez pentru a crea mereu aceleași situații care mă enervează?
–    Este aceasta singura modalitate prin care pot reacționa în fața vieții?
–    Este această stare de lucruri ceea ce îmi doresc?
–    Pe cine pedepsesc eu?
–    De ce îmi doresc să rămân în această stare de spirit?
–    Ce convingere a mea stă la baza acestor frustrări?
–    Ce vibrații emit care trezesc în ceilalți nevoia de a mă irita?

Cu alte cuvinte, de ce crezi că pentru a-ți trăi viața trebuie să te enervezi tot timpul? Cu siguranță există momente în care ai tot dreptul din lume să te enervezi. Starea obișnuită de mânie nu este însă bună pentru corpul tău, întrucât își face sălaș în ea. 
 Impune-ți să te schimbi. Creează-ți un spațiu interior în care să cultivi doar tipare optimiste, vesele și pline de iubire.

Leave A Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *